Thursday 5 January 2012

Cukup Lah "mencemuh" Amalina Che Bakri

Assalamualaikum...

Dah banyak hari saya follow kisah Amalina Che Bakri yang satu masa dulu telah "menggempakkan" Malaysia dengan pencapaian SPM 17A1...

Al-kisahnya...saya pun tak pasti...katanya dia tak lulus exam...bebas bersosial...tak pakai tudung..tak jaga aurat....macam-macam la kisah buruk dia.Tapi,bila saya fikir-fikir balik,kita berhenti la mengutuk dia.Saya bukan nak sokong apa yang dia buat..saya pun tak kenal dia..kenal pun sebab dia pandai ,tu pun melalui media massa...

Siapa kita nak menghukum kesilapan orang lain.....saya dah follow..saya tengok dah gambar-gambar dia..video dia pun saya dah tengok...tapi,apa salahnya..dari kita dok kutuk-kutuk dia..cakap dia yang bukan-bukan..lebih baik kita mendoakan agar Allah bagi hidayah pada dia jika benar dia tersasar dari jalan yang benar.

Kita manusia tak akan lari dari buat salah...sama macam diri sendiri jugak.If Allah nak pusing hati kita....sekejap je.Nauzubillah....biar la kita berada di kalangan orang2 yang selalu teguh pendirian hatinya.

Maaf jika coretan saya ni telah mengguris hati banyak pihak atau hati sapa-sapa je lah.Sama-sama lah kita doakan agar Amalina kembali seperti dulu....berhenti la cakap yang bukan-bukan....hati kita pun gelap kalau selalu fikir buruk tentang orang...

*Ni Fb dia yg saya ambik kat blog sesorang...tak pasti la betul ke ini akaun FB amalina atau orang saja nk fitnah dia....

FB amalina Che Bakri

Wallahwa'lam...


No comments:

KLIK!KLIK!ENTRY PENA

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...