Thursday, 15 November 2012

MUDAH TAPI SUSAH

Assalamualaikum semua..

Salam Maal Hijrah..ha..hari ni nk cite pasal biskut..biskut apa???kebanyakan org kata mudah sgt wat kue ni...termasuk la saya...hehehe....first time buat jadi..sampai kali ke-3 buat jadi..tp raya haji baru ni nk buat la..bahan semua ada..sekali resepi hilang..biasa la...org buat kue setahun sekali gni la jadinya....so,apa lagi..wat peraturan sendiri la...hehehe...

Nak tau kue apa???hehehe..cornflakes madu...hehehe...masa raya haji kemarin memandai sendiri kan sebab resepi hilang..g masak mentega dengan gula sekali..apa lagi..keras mcm batu la bila sejuk..hahahaha....pastu dok sorang fikir balik.."knp la aku buat dulu jadi..bila nk buat lagi dah tak jadi"...fikir punya fikir rupanya...kena guna gula kastor..hehehe...apa lagi..gula kastor/aising tadi...ambik gula blend ngan blender kering...pas tu....try masak...Alhamdulillah..jadi...hahaha...

Apa lagi..campur semua bahan..gaul2...bakar..dpt gak dekat 100 bijik...hehehe..insyaAllah ingt dah kot pas ni..tak yah tgk resepi dah kot...hehehehe...tu la..bila dah ada pengajaran gni baru ni ingt...hehehe....

Ha..ini je yg tggl..hehehe..tak sampai 2 hari licin...hahaha...tu la...fikir mudah tak semestinya mudah..buat baru tau mudah ke susah...hehehe....

1 comment:

♥ QASEHKU WaniEy ♥ said...

sedap yer,, nak jgk m.long :)

KLIK!KLIK!ENTRY PENA

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...